
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
3 grudnia, 2019 0 przez Mikołaj OnlineTo odpowiednia wiadomość również dla ludzi jak również turystów leżących w bliskim mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma zostać gruntownie przebudowany.
Obiekt ma zostać w sumie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie rozszerzy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego mieszkania na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Być chyba same powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem najbliższego otoczenia. Na parterze ma zostać założona poczekalnia oraz hol, do jakich osiągać będą toalety. Rozważona ma zostać również poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe mieszkanie na przechowalnię bagażu dostępne też z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają zostać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma zostać przywrócona tradycyjna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeśli idzie o zagospodarowanie działki, mają zostać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla pań głuchych i min. dwa miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają zostać w sumie dobrane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami jest żyć zakończona w czasu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia podawana istnieje na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został przywiązany do zysku w 1910 r. Obiekt znajduje się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego budynku PKP SA określa jako banalny i potrzebujący modernizacji. Hol główny pełni rolę poczekalni. Otrzymują się w nim ponad kasy i punkty handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, iż nie stanowi w sumie dostosowany do potrzeb osób o małych możliwościach ciągnięcia się.